Ankmannen

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Åter till sandlådan vid 30-årsåldern?

Av ankmannen - 8 juni 2010 20:56

Hej igen alla bloggläsare!

Nu har det tagit några dagar sedan jag skrev sist..


Tänkte börja med att säga att jag mår riktigt bra. Humöret är på topp. Jag kommer jobba väldigt mycket den här månaden så jag vet inte hur mycket jag kommer kunna orka uppdatera denna blogg, men det är nåt jag själv valt att göra för att snabbare kunna komma på fötter ekonomiskt eftersom att dålig ekonomi gärna gör att jag tröstar mig med alkohol vilket gör ekonomin ännu sämre.


Helgen som varit har varit riktigt trevlig. Jag har väl kanske inte umgåtts med nyktra människor men känner att antabus ger mig en trygghet och då går det bra att umgås med folk som dricker. Jag har faktiskt köpt alkoholfri öl på bolaget och det var inte alls dumt, så att säga att jag saknar öl går ju inte längre då det faktiskt finns alternativ som inte gör att jag beter mig som ett svin som jag ofta gör på fyllan.


Men jag saknar faktiskt helt nyktra vänner också. Det där att kunna träffas. Spela minigolf, gå och fika eller annat utan att känna alkohol är ett måste.


Men då till det jag funderat mycket på sista tiden. Vart träffar man som 30 år gammal nya vänner som inte måste dricka? Nykterhetsrörelsen är ju ett alternativ. Men annars då? Man går ju inte direkt på krogen för att  träffa nya vänner när man inte dricker alkohol. Fritidsintressen jag annars har är väl titta på fotboll och hockey. Och där förekommer också en hel del alkohol även om nu många inte dricker hela tiden.


Nä det var allt bättre som liten. Man kunde gå ut till sandlådan och genast hade man nya vänner...


Nu ska jag fortsätta jobba och har jag tur få ordning på ekonomin så jag har en orsak mindre att supa på.



Kram på er alla läsare.

 
 
Ingen bild

S

10 juni 2010 10:23

Hej igen!
Vad kul att den alkoholfria ölen var god! Det är ju toppen. Krogbesök gör även nykterister och det finns ju alkoholfria alternativ i barerna så varför inte? Sålänge du kan hålla dig till det tycker jag att du ska ut på krogen. Livets roliga ska inte ta slut bara för att du väljer bort alkohol. Då kommer du ju aldrig orka vara nykter. Vad sägs om att skaffa dig en hobby för att träffa vänner? Spela hockey/fotboll kanske, inte bara titta? Jobbarkompisar kan ju bli bra vänner de också, kan de inte?
Håller tummarna för dig!

 
Ingen bild

myspojken

10 juni 2010 21:13

jag vill tacka för din kommentar S och hoppas du kommer fortsätta följa med på min resa.

 
Lupus

Lupus

20 juni 2010 15:09

Jag tycker att det är på tiden att du skriver igen.

http://lupus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

S

28 juli 2010 23:10

Hej Ankmannen,
hur står det till? Nu var det väldigt längesen du skrev och jag hoppas på en uppdatering. Hoppas att allt är som det ska vara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ankmannen - 1 juni 2010 21:32

Idag var det riktig sommarvärme och  dagen började som vanligt med att jag drog mig in  i det sista innan jag började min promenad ner till jobbet. Som vanligt har jag svårt att koncentrera mig på jobbet tankarna går ofta sin väg på andra saker. Nä...

Av ankmannen - 31 maj 2010 22:56

Jag flyttade som sagt 70 mil ifrån släkt och vänner och första tiden på min nya ort umgicks jag inte med några andra än tjejen jag flyttade ner för. Första året var stabilt, kände inget sug att dricka. Gick på några AA-möten när jag var hemma hos mig...

Av ankmannen - 29 maj 2010 14:12

Hej alla bloggläsare! Detta är en blogg där jag kommer skriva mycket om mitt liv.   Jag tänkte börja med att skriva lite kort om orsaken som fått mig att starta denna blogg och hoppas att på detta sätt kunna hitta fler vägval i mitt liv genom a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards