Ankmannen

Alla inlägg under juni 2010

Av ankmannen - 8 juni 2010 20:56

Hej igen alla bloggläsare!

Nu har det tagit några dagar sedan jag skrev sist..


Tänkte börja med att säga att jag mår riktigt bra. Humöret är på topp. Jag kommer jobba väldigt mycket den här månaden så jag vet inte hur mycket jag kommer kunna orka uppdatera denna blogg, men det är nåt jag själv valt att göra för att snabbare kunna komma på fötter ekonomiskt eftersom att dålig ekonomi gärna gör att jag tröstar mig med alkohol vilket gör ekonomin ännu sämre.


Helgen som varit har varit riktigt trevlig. Jag har väl kanske inte umgåtts med nyktra människor men känner att antabus ger mig en trygghet och då går det bra att umgås med folk som dricker. Jag har faktiskt köpt alkoholfri öl på bolaget och det var inte alls dumt, så att säga att jag saknar öl går ju inte längre då det faktiskt finns alternativ som inte gör att jag beter mig som ett svin som jag ofta gör på fyllan.


Men jag saknar faktiskt helt nyktra vänner också. Det där att kunna träffas. Spela minigolf, gå och fika eller annat utan att känna alkohol är ett måste.


Men då till det jag funderat mycket på sista tiden. Vart träffar man som 30 år gammal nya vänner som inte måste dricka? Nykterhetsrörelsen är ju ett alternativ. Men annars då? Man går ju inte direkt på krogen för att  träffa nya vänner när man inte dricker alkohol. Fritidsintressen jag annars har är väl titta på fotboll och hockey. Och där förekommer också en hel del alkohol även om nu många inte dricker hela tiden.


Nä det var allt bättre som liten. Man kunde gå ut till sandlådan och genast hade man nya vänner...


Nu ska jag fortsätta jobba och har jag tur få ordning på ekonomin så jag har en orsak mindre att supa på.



Kram på er alla läsare.

Av ankmannen - 1 juni 2010 21:32

Idag var det riktig sommarvärme och  dagen började som vanligt med att jag drog mig in  i det sista innan jag började min promenad ner till jobbet.

Som vanligt har jag svårt att koncentrera mig på jobbet tankarna går ofta sin väg på andra saker. När klockan  var närmare 10 kom jqag på att jag inte tagit min dos antabus så det blev att bloanda iordning min frukostdrink och svälja o se glad ut.

Känslorna är blandade när det gäller det här me att äta antabus, Jag har alltid tidigare varit emot antabus då jag anser att man måste ha en stark vilja för att vara nykter men idag är jag lite av annan åsikt då jag både vill och inte vill vara nykter men VET att jag måste vara det för att överleva. Har idag fått reda på att en vän och fd arbetskamrat hittats död i sin lägenhet för några dagar sedan av just påföljd av sitt supande.


Jag skänker honom en tanke och hoppas att han slipper lida mer. Vila i Frid Håkan!


Jag har annars idag också varit i kontakt med min fd konsulent i gävleborg som stöttat mig väldigt mycket under den tid jag var nykter och jobbade med nykterhetsrörelsen, Han har idag pratat med en av dem som är ansvariga i  min region om att jag gärna skulle vilja komma i kontakt med nyktra människor igen då det sociala livet är min största brist idag. Har mailat henne mina kontaktuppgifter och hoppas få höra av henne så får vi se om det kanske blir roligare och socialare liv i framtiden igen.

En sak har jag dock lärt mig och det är att  det bara är jag själv som kan ta beslutet att leva nykter.


Avslutar dagens inlägg med att tacka för dem kommentarer jag fått och hoppas ni fortsätter följa denna blogg så länge jag har nåt vettigt att skriva.


Sov gott mina vänner..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards